جزییات عملیات راه‌اندازی طرح هایکو اعلام شد/ پیشرفت ۹۱ درصدی بصورت EPCC طرح کلیدی پتروشیمی کارون

07 آذر 1402

جزییات عملیات راه‌اندازی طرح هایکو اعلام شد/ پیشرفت ۹۱ درصدی بصورت EPCC طرح کلیدی پتروشیمی کارون

مدیر طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی کارون با بیان اینکه با دستور مدیرعامل، پروژه هایکو در چندین فاز عملیات نصب و پیش راه اندازی و راه اندازی را در دستور کار قرار گرفته، گفت: پروژه در حال حاضر پیشرفتی ۹۱ درصدی بصورت EPCC دارد که شامل لیسانس، طراحی پایه، طراحی تفصیلی، تدارکات و خرید کالاهای داخلی و خارجی با تمام چالش‌هایش، ساختمان و نصب و راه‌اندازی است. 
به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، حسین رفیع‌زاده اظهار داشت: فاز نخست عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی مربوط به پست برق بالادست (پست‌های برق خارج از پروژه) و یکی از پست‌های برق داخل مجتمع شد که باید تاکید کنم با همت، پشتکار و تلاش همکارانم پست بالادست ظرف ۲ ماه گذشته راه اندازی شد و در سرویس قرار گرفت و برق ۶۶ کیلوولت به پست هایکو منتقل شد و در گام دوم پست برق اصلی پروژه مستقر درون هایکو که شامل راه اندازی پست برق MV، راه اندازی ترانسفورماتورهای پروژه و راه اندازی پست برق LV بوده به صورت ایمن راه اندازی شده است. 
وی افزود: گام سوم راه اندازی سامانه تهویه مطبوع و UPS و تابلو‌های مرتبط بود که طی ۲ هفته گذشته UPS، تهویه مطبوع و سیستم‌های مربوطه در سرویس کامل قرار گرفت. 
رفیع زاده همچنان با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز گام چهارمشان در روز ۶ آذرماه، اظهار داشت: پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی و در سرویس قرارگرفتن کولینگ تاور طرح هایکو و سرویس‌های پکیج شیمیایی آن بود که با استعانت از خداوند متعال آن هم با موفقیت به انجام رسید. 
وی ادامه داد: در قدم بعدی مقرر شده که تا پایان آذرماه کلیه یوتیلیتی‌های مورد نیاز واحدها به طور ۱۰۰ درصد آماده‌سازی و در سرویس قرار بگیرد تا عملا در بخش یوتیلیتی‌ها، پست‌های برق و کولینگ تاور و سرویس‌های وابسته کاملا راه اندازی و به دنبال آن‌ها واحدهای فرایندی در سرویس قرار بگیرند. 
مدیر طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی کارون، ابراز داشت: گام بعدی ما پیش راه اندازی و راه اندازی کمپرسورهای بزرگ واحد خواهد بود که امیدواریم با همت همکاران و تلاش‌های همیشگیِ شرکت فنی مهندسی EIED و استقرار نمایندگان سازنده کمپرسورها در سایت، گام به گام به سمت راه اندازی ریفرمر و کلد باکس پیش برویم و در مجموع به لطف خدا بتوانیم به انتظارها پایان ببخشیم و کل طرح هایکو را راه اندازی، منواکسید کربن و هیدروژن به زودی در اختیار پتروشیمی کارون قرار بگیرد. 
گفتنی است، طرح هایکو برای تولید ۳۵ هزار تن مونوکسید کربن ۸ هزار تن هیدروژن و ۷۷ هزار تن بخار با فشار بالا طراحی شده که نیاز شرکت پتروشیمی کارون به مونوکسید کربن و هیدروژن را کاملا مرتفع خواهد کرد.

07 آذر 1402