مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت پتروشیمی کارون متولی اصلی برنامه­ ریزی­های کلان سازمانی، جاری سازی سیستمهای مدیریت و همچنین توسعه و نگهداری زیرساختها و سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری می باشد به نحوی که در نهایت بسترهای لازم برای دستیابی به اهداف متعالی شرکت را فراهم آورد.

این مدیریت از 4 بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

           

به جهت اهمیت فراوان موضوع ICT در توسعه سازمانی، چابکی فرآیندها و دستیابی به اهداف متعالی شرکت، واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته است. این واحد ضمن توسعه و حفظ زیرساختهای سخت افزاری لازم برای ارائه سرویسهای ICT به واحدهای سازمانی، نرم افزارهای کاربردی لازم در بخشهای مختلف شرکت را نیز فراهم نموده و از تناسب و در دسترس بودن آنها اطمینان حاصل می نماید.

            

این واحد مسئولیت تدوین اهداف و برنامه های استراتژیک، جاری سازی آنها و همچنین پایش تحقق استراتژیها و اهداف را بر عهده دارد. در پتروشیمی کارون همواره تلاش می شود که از مدلهای بین المللی و مناسب در تدوین سند برنامه ریزی استراتژیک و جاری سازی آنها بهره گرفته شود.

          

مسئولیت پیاده سازی و نگهداری سیستم­های مدیریتی بر اساس استانداردهای بین المللی و حصول اطمینان از یکپارچگی سیستم­ها در پتروشیمی کارون بر عهده این واحد می باشد. علاوه بر این موضوع، کلیه امور مربوط به تعالی و سرآمدی سازمانی نیز توسط این واحد پیگیری می­شود تا از تحقق اهداف متعالی شرکت اطمینان حاصل گردد.

         

واحد مخابرات نیز همانگونه که از نامش پیداست متولی ایجاد و نگهداری بسترهای مخابراتی در داخل سازمان می باشد تا ارتباطات درون سازمانی و همچنین ارتباطات با ذینفعان بیرونی را تسهیل نماید.