مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون: ایجاد هاب ایزوسیانات‌ها، اقتصادی است و نیاز به عزم ملی دارد

04 دی 1402

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون: 
ایجاد هاب ایزوسیانات‌ها، اقتصادی است و نیاز به عزم ملی دارد

جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد شرکت پتروشیمی کارون با انجمن تولیدکنندگان پلی‌یورتان ایران برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی کارون، در این جلسه که به دعوت انجمن پلی‌یورتان ایران در فضایی صمیمی برگزار شد، رئیس این انجمن از مدیران پتروشیمی کارون که توانستند با گذشتن از سد بزرگ تحریم‌ها و مشکلات موجود، تولید محصولات ایزوسیانات‌ها را بومی‌سازی کرده و باعث اشتغال پایدار و ارزش‌افزوده بالا در صنایع پایین‌دستی شامل کفش، مبلمان، لوازم‌خانگی، صنعت ساختمان، چسب، خودرو و غیره شود، تشکر و قدردانی کرد.
 در ادامه او با اشاره به هدف بزرگ انجمن جهت ایجاد هاب ایزوسیانات‌ها در منطقه، به بیان پیشنهاداتی پرداخت که مقرر شد کارگروهی متشکل از تیم‌های تحقیق و توسعه و CRM بین پتروشیمی کارون و فعالان حوزه پلی‌یورتان، جهت بررسی بازارها و کیفیت محصولات تشکیل شود.
مدیرعامل پتروشیمی کارون نیز ضمن تشکر از دعوت اعضای انجمن اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش پلی اویل که مکمل ایزوسیانات است باعث خودکفایی در بسیاری از صنایع اشتغال‌آفرین کشور شده و در نتیجه ایجاد ارزش‌افزوده بالا می‌شود.
علیرضا صدیقی زاده اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی قریب‌الوقوع طرح مهم هایکو که در راستای رفع مشکل تأمین خوراک اصلی پتروشیمی کارون در حال اجراست، این شرکت به پایداری تولید رسیده و بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان صنایع پایین‌دست حل خواهد شد. 
وی در پایان در خصوص ایجاد هاب ایزوسیانات‌ها در ایران گفت: این کار شدنی است، سرمایه‌گذاری در طرح‌های ایزوسیانات کاملاً اقتصادی بوده امکان‌پذیر است که تحقق این امر نیاز به عزم ملی و تلاش همگانی دارد.

04 دی 1402