سرویس‌های جانبی واحد HYCO شرکت پتروشیمی کارون راه‌اندازی شد

04 دی 1402

سرویس‌های جانبی واحد HYCO شرکت پتروشیمی کارون راه‌اندازی شد

مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرویس‌های جانبی واحد HYCO پتروشیمی کارون با حضور مدیرعامل، تعدادی از مدیران ارشد این شرکت راه‌اندازی شد که این اقدام، گام بسیار مهمی در تکمیل چرخه فرآیند راه‌اندازی واحد HYCO است.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی کارون، در گام بعدی سرویس‌های فرآیندی واحد نیز با ارسال تجهیزات باقی‌مانده و تکمیل عملیات نصب مکانیکی، راه‌اندازی خواهند شد.
تکمیل عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کمپرسورهای فرایندی واحد در مرحله بعد انجام خواهد شد که این مهم، طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با حضور نماینده شرکت سازنده و با همکاری و استفاده از توان مهندسان داخلی تحقق خواهد یافت.
طرح HYCO شرکت پتروشیمی کارون برای تولید سالیانه ۳۵ هزار تن منو اکسید کربن و ۱۲ هزار تن هیدروژن طراحی شده که نیاز واحدهای پائین دستی پتروشیمی کارون به تأمین خوراک منو اکسید کربن و هیدروژن را به طور کامل مرتفع خواهد کرد.
با راه‌اندازی این طرح مهم، پتروشیمی کارون قادر خواهد بود با ظرفیت اسمی خود به تولید گریدهای مختلف ایزوسیانات پرداخته و کلیه نیازهای صنایع پایین‌دستی کشور به این ماده استراتژیک را تأمین کند.
بدیهی است با تأمین به‌موقع منابع مالی و تلاش همکاران شرکت‌های مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی و طراحی مهندسی صنایع انرژی، با راه‌اندازی واحد HYCO برگ زرین دیگری در رشد تولید صنعت پتروشیمی کشور در آینده نزدیک حاصل خواهد شد.

04 دی 1402