مجتمع پتروشیمی کارون یک گرید جدید MDIرا تولید و به بازار عرضه کرد.

18 فروردین 1397

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کارون با تلاش مستمر متخصصان و نیروهای این مجتمع محصول جدید MDI اصلاح شده با نام تجاری LMDI B در پتروشیمی کارون تولید و به بازار عرضه شد.وجود این گرید خاص در تولید انواع پریپلیمرهای پایه اتری و استری از جمله پریپلیمرهای مورد نیاز زیره کفش و فومهای HR ضروری است.

 

با تولید این گرید برای اولین بار در خاورمیانه، زنجیره ارزش پریپلیمرها تکمیل شد.بر اساس این گزارش ، پیش از این گرید LMDI از خارج از کشور وارد می شد که تولید کنندگان میان دستی صنعت پلی یورتان را با دشواریهایی مواجه می ساخت و سبب خروج ارز زیادی از کشور می شد.کاربردهای محصول LMDI شامل (زیره کفش، کفپوش ها، چسبها و سیلانت ها، الاستومرها، پوشش ها، سپر خودرو، تایرها، کالاهای تفریحی، کالاهای مکانیکی و ...) می باشد.

گرید LMDI B تولیدی پتروشیمی کارون معادل گرید Isonate 143L شرکت DOW آمریکا، گرید Lupranat MM103 شرکت BASF آلمان، گرید Wannate CDMDI 100 شرکتWanhua  چین، گرید Desmodur CD-S شرکت Covestro آلمان و گرید Suprasec 9561 شرکت Huntsman آمریکا است.
این محصول از خانواده پلی کربودایامید محسوب شده و به عنوان متیل دی فنی دی ایزوسیانات اصلاح شده شناخته می شود. محصول مذکور ویسکوزیته پایینی دارد، در دمای اتاق مایع است.این محصول نسبت به ایزوسیانات خام دارای انعطاف بیشتری است. زنجیره پلی کربودایامید به تثبیت پلیمر در برابر تخریب هیدرولیتیک کمک می کند.از آنجا که این محصول می تواند به تنهایی یا در ترکیب با پریپلیمرها استفاده شود، عملکرد بالاتر آن سبب ارتقای زمان تخلیه (Demolding Time) نسبت به پریپلیمرهای خطی معمول می گردد.ترکیب منحصر به فرد از محتوای MDI اصلاح شده، کربودایامید موجود و حالت مایع این محصول سببِ راحتیِ حمل و نقل، سهولت پردازش و نگهداری بهتر خواصِ فیزیکی بالا در شرایط دشوار آب و هوا و شرایط محیطی می شود.

لازم به ذکر است پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است که با ظرفیت اسمی 80000 تن ایزوسیانات (TDI و MDI) در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی واقع شده است.

18 فروردین 1397